Afscheid Quito - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Villa Ticca Youth Academy - WaarBenJij.nu Afscheid Quito - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Villa Ticca Youth Academy - WaarBenJij.nu

Afscheid Quito

Blijf op de hoogte en volg Villa Ticca

20 Juli 2013 | Ecuador, Baños

In plaats van onze gebruikelijke route naar Villa Ticca zijn we donderdag ochtend meteen naar een park gelopen waar we de kinderen weer zouden zien. In het park hebben we gespeeld op de glijbanen, klimrekken en schommels. Aan het eind van de middag hebben we balonnen dieren, zwaarden en hartjes gemaakt. De kids waren super enthousiast. Vervolgens zijn we vertrokken naar de oude stad, hier stond het vol met mooie gebouwen, pleinen en kerken. We hebben hier gelunched, Lies en Ies hebben een kaarsje in de kerk aangestoken en daarna nog een beetje rondgelopen. Toen we weer terug in het hostel waren konden we gelijk door naar de buren waar onze Spaanse les plaatsvond. Joey en Lies speelden hun gebruikelijke potje ping pong en (net als maandag, dinsdag en woensdag) was Lies de gebruikelijke winnaar wat leidde tot frustaties bij de zeer fanatieke Joey. De kookles van Silvana was erg gezellig en we hebben ook nog wat vrienden gemaakt uit Zwitserland en Nederland #KatjaSchuurman #Imke070. Verder was het een rustige avond en hebben we vroeg ons bedje opgezocht.

Vrijdag was alweer de laatste avond met de kids. Wederom hebben we een parkje opgezocht en daar met de kids gespeeld. Het was erg leuk, maar toch hadden we een dubbel gevoel omdat we wisten dat het onze laatste dag was. We hebben voordat we weg gingen alle kinderen een shirt gegeven en wat snoepjes. We baalden dat we weg moesten uit Quito en het afscheid nemen met de kinderen was dan ook niet leuk en best emotioneel. Van alle kanten werden we besprongen door lieve kids die ons gedag zeiden, die ons een dikke knuffel gaven en die hun kleine handjes om ons heen klemden in de hoop dat we zouden blijven. Dat moment was moeilijk maar tegelijkertijd heel vertederend. Niemand van ons had verwacht dat we binnen enkel één week zo'n band zouden creëren.

Nadat we gister een lange busreis hadden zijn we aangekomen in Baños, het plan was om uit te gaan maar iedereen was gesloopt van alle indrukken van de afgelopen week en dus zijn we lekker gaan slapen. Vandaag gaan we raften en als het goed is vanavond alsnog op stap. Zondag vertrekken we, met een busreis van maar liefst 6 uur, naar Peguche. Peguche is een andere locatie waar Villa Ticca zich bevindt, hier zullen we kennismaken met een andere groep kinderen. Zodra we in Peguche zijn zullen we weer iets van ons laten horen. Ciao!

• 20 Juli 2013 - 20:15

Judith G. (YA Commissie):

Lieve alle-4 en Mara,

Wat ontzettend leuk dat jullie weer iets hebben geschreven. Vooral voor mensen die geen facebook hebben (jaaaa die zijn er ;-)) is het leuk. Misschien kan je wat foto's die je op fb hebt gezet ook hier op plaatsen, of is dat ingewikkeld? Ik ben echt best wel een beetje jaloers, het ziet er allemaal zo geweldig uit en zo ontzettend goede uitstraling voor de Youth Academy dankzij Villa Ticca en dank zij jullie!!!!!
    Ben trots op jullie, echt waar.
    Ga morgen zelf met vakantie en daar waar wifi is zal ik af en toe facebook en deze site bekijken, maar niet zo regelmatig als ik normaal doe.
    Heel veel pleizer in Banos, en daarna succes in Peguche. Het is daar vast ook fantastich. het is gaaf dat jullie zowel de stad als het platteland van Ecuador zien.
    Veel liefs en tot snel.
    Juut G

• 21 Juli 2013 - 08:54

Gijs Jordaan:

Wat een indrukken doen jullie op en leuk te lezen dat er in korte tijd ook zo'n band met de kinderen ontstaat. Villa Ticca is een mooi project. Hè Joey, nog even oefenen, dat kan je toch niet op je laten zitten zou ik zeggen! Veel plezier en succes samen. Ik verheug me op jullie verhaal/presentatie bij de terugkomavond. Veel groeten, Gijs

• 23 Juli 2013 - 11:28

Fam. Schuitema:

Lieve ya-kid's in Ecuador,
    Wat een mooie belevenis, al die blije kinderen! Daar draait het natuurlijk allemaal om! En jullie genieten daar ook! Wel uitputtend hoor!, die busreizen. Dank voor jullie mooie verslag en we kijken uit naar de volgende blog. Heel veel plezier daar, geniet ervan en veel succes met de kinderen daar.
    Gert, Monique en Rob Schuitema

• 23 Juli 2013 - 20:21

Opa En Oma Fontaine:

Met veel belangstelling jullie reisverslagen gelezen,wat een verschil in de wereld waar je wordt geboren en op
    kan groeien wij(Opa en Oma vinden het cool dat jullie je hiervoor willen inzetten,en de kinderen (ook al is het voor korte tijd,kan laten lachten en genieten en zoveel mogelijk liefde kan geven,wij blijven jullie volgen,heel veel sterkte daar,en (voor zover plezierig) verblijf.alle 5 knuffels van ons.

• 24 Juli 2013 - 09:26

Judith Spruijt:

Lieve allemaal, alweer een week voorbij en op weg naar t volgende project. Geen Facebook voor mij in t buitenland en ben dus reuze blij met jullie mooie verslagen. In afwachting van het volgende verslag. Liefs Judith
    Nb fantastisch dat jullie ook Spaans lessen hebben gevolgd!

Verslag uit: Ecuador, Baños

Ecuador

Quito en Peguche

03 Augustus 2013

Emotioneel momentje....

31 Juli 2013

Van een nintendo naar een paard..

28 Juli 2013

Peguche

24 Juli 2013

Baños baby!

20 Juli 2013

Afscheid Quito
Villa Ticca

Deze zomer gaan wij, 4 17-jarigen van HDM hockeyclub Den Haag, drie weken naar Ecuador om daar vrijwilligerswerk te doen. Dit is een initiatief van de stichting Youth Academy (http://www.hdmonline.nl/index.php?page=hdm_en_YA) van hockeyclub HDM. In Quito, de hoofdstad van Ecuador, gaan we naar een kinderopvang genaamd Villa Ticca www.villaticca.com . Hier zullen we helpen met eten koken en andere dagelijkse activiteiten maar ook zullen we Engelse les geven en overdag de kinderen van 0-12 jaar vermaken. Er is ook nog een andere vestiging van de kinderopvang, ongeveer twee uur rijden vanaf Quito, die wij ook zullen bezoeken. Hier houden we jullie op de hoogte van onze belevenissen. We vertrekken 13 juli a.s.

Actief sinds 02 Juli 2013