Baños baby! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Villa Ticca Youth Academy - WaarBenJij.nu Baños baby! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Villa Ticca Youth Academy - WaarBenJij.nu

Baños baby!

Door: Joii

Blijf op de hoogte en volg Villa Ticca

24 Juli 2013 | Ecuador, Baños

Na een goede nachtrust in Baños waren we de volgende ochtend toch allemaal aardig gesloopt. Joey en Lies zijn naar beneden gegaan om net op tijd nog een ontbijtje te halen en een ontbijtje op bed te brengen voor Ies en Suus. Na een ochtend spaanse shrek in bed te hebben gekeken waren we toe aan het raften! In de bus naar de rivier vertelde Mara ons dat het absoluut veilig was en de boot bijna nooit omslaat, we hoefde ons duidelijk geen zorgen te maken. Ondanks dat waren we toch flink zenuwachtig, maar de reggeaton tijdens de busreis sleepte ons redelijk doorheen. We moesten een wetsuit, zwemvest en helm op en we waren er helemaal klaar voor. Een kleine uitleg van onze grote vriend Cesar en we konden zo de boot in. De raft begon rustig maar ondanks dat we in een soort zwembad dreven en Cesar de situatie beschreef als zijnde "level one" wist Mara het npg te presteren om uit de raft te vallen. Een prestatie op zich. We hadden overigens erg veel geluk met onze mede raft guy die geen engels vertond en werkelijk de motoriek had van een salsa dansensde Joey. Op ongeveer de helft van de rit op een van de gevaarlijkste stukken van de rivier wisten wij dusdanig niet op te letten / te luisteren dat de raft tegen een zes meter hoge wand kwam te liggen door de stroming omsloeg. Chaos alom. Na een tijd met de rivier meegedreven te zijn en allemaal meerdere malen ons gestoten te hebben aan rotsen onderwater wisten we ons allemaal vast te klemmen aan de reddingskano. Uiteindelijk werden we na een paar heel spannende minuten een andere raft ingehesen door Engelse gasten. Eenmaal veilig aan de kant en aangekleed achter een handdoekje terwijl alle begeleiders met open mond naar de doorzichtige onderbroek van lies zaten te kijken, waren we weer veilig thuis. Gegeten bij café Hood (where the food is good), gedoucht en we waren klaar om op stap te gaan. Na heel wat gratis welkomsshotjes (die onze wingman mara had geregeld), mojito's en twee kroegen hebben we super leuke dingen meegemaakt. We zullen niet de diep in details treden maar we kunnen wel zeggen dat we onze salsaskills op veel boys hebben kunnen uitoefenen.
De volgende ochtend konden we na een paracetamol-ontbijt er wel weer tegen aan. Ondanks dat wilden Joey en Lies toch nog even blijven liggen. Suus en Ies bezochten een schommel die over de bergen van Baños heen schommelde. Helaas waren er veel wolken dus het uitzicht was niet optimaal. Een goed reden om nog eens terug te komen, iets wat we alle vier totaal niet erg zouden vinden. We love Baños.

• 25 Juli 2013 - 03:39

John:

Hallo Meiden, als ik het goed begrijp is het nu een ''feestbeest'' periode!Geniet er van. Grt.John

• 25 Juli 2013 - 03:56

John.:

Hello Boy and Girls, sorry Joey, ik heb ''iets'' verkeerd ingeschat! Ik was ook , helaas, niet aanwezig bij jullie ''lunchparty'' vandaar deze vergissing. Joey, hou je staande bij de Dames. Grt. John, Thailand.

• 25 Juli 2013 - 06:56

Nicole:

Wat een pret! Fijn dat jullie zo genieten. En ik ben blij dat het raftavontuur goed is afgelopen! Liefs Nicole

• 25 Juli 2013 - 09:47

Gineke:

Wat heerlijkd dat jullie het zo ontzettend naar je zin hebben, wat een verhaal jullie rafttocht! En lekker blijven salsa-en meiden! liefs Gineke

• 27 Juli 2013 - 15:26

Gijs:

Wat spannend. Vast weer opgeladen om andere mooie dingen te doen!
    Veel plezier. Groet, Gijs

Verslag uit: Ecuador, Baños

Ecuador

Quito en Peguche

03 Augustus 2013

Emotioneel momentje....

31 Juli 2013

Van een nintendo naar een paard..

28 Juli 2013

Peguche

24 Juli 2013

Baños baby!

20 Juli 2013

Afscheid Quito
Villa Ticca

Deze zomer gaan wij, 4 17-jarigen van HDM hockeyclub Den Haag, drie weken naar Ecuador om daar vrijwilligerswerk te doen. Dit is een initiatief van de stichting Youth Academy (http://www.hdmonline.nl/index.php?page=hdm_en_YA) van hockeyclub HDM. In Quito, de hoofdstad van Ecuador, gaan we naar een kinderopvang genaamd Villa Ticca www.villaticca.com . Hier zullen we helpen met eten koken en andere dagelijkse activiteiten maar ook zullen we Engelse les geven en overdag de kinderen van 0-12 jaar vermaken. Er is ook nog een andere vestiging van de kinderopvang, ongeveer twee uur rijden vanaf Quito, die wij ook zullen bezoeken. Hier houden we jullie op de hoogte van onze belevenissen. We vertrekken 13 juli a.s.

Actief sinds 02 Juli 2013